לקראת הכרעה? ראש הממשלה מכנס את ראשי מערכת הביטחון

    מוטי סבן No Comments on לקראת הכרעה? ראש הממשלה מכנס את ראשי מערכת הביטחון

    ברקע ההדרדרות ברצועת עזה והשיגורים המתרחבים לטווחים חדשים | ראש הממשלה מכנס את שר הביטחון הרמטכ"ל ראש השב"כ ובכירי צה"ל לדיון על המצב בדרום | מה הם האופציות שיש לצה"ל והאם בצה"ל ולהבדיל בחמאס מעוניינים בעימות ישיר?

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) בשעה זו מכנס ראש הממשלה את ראשי מערכת הביטחון הבכירה, בהם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ובכירים בצה"ל ובמשרד הביטחון.

    על הפרק: התגובה האפשרית לאירועי היום, והדרדרות ברצועה עזה. בפני ראשי מערכת הביטחון עומדות כמה אופציות שיכולות להיות שימושיות בארסנל הצהל"י.

    צריך לזכור כי בתקופה האחרונה יצא השליטה בגדר בצד של חמאס בצורה מכוונת, תקציר קטן על האירועים האחרונים: מספר פעמים חדרו פעילי חמאס את הגדר והציתו כלים מכאניים והנדסיים (באחת התקריות נהרג עובד אזרחי), עמדות של צה"ל וגרמו נזק רב לגדר. הדבר המשיך בחוליות חמאס שירו מנשק קל לעבר כוחות צה"ל כמה פעמים, עבור אל הנחת מטענים על הגדר, ההפגנות, הרחפנים, הטייארות שגורמות בזדון להצתת שדות בעוטף עזה, והיום אנחנו רואים את שיא ההדרדרות מטח פצמרי"ם כבד אל עוטף עזה בשעה שהתושבים שמים פעמיהם אל עבר מוסדות החינוך.

    היום כולם מבינים שחייבים לעצור את הדרדרות הזאת ולהחזיר את השקט לגבול הרצועה כמו שהיה אשתקד. אז כזור התבטא הרמטכ"ל כי מאז מלחמת "ששת הימים" הגבול לא היה שקט כל כך. לו יהי.

    היום עומדת בפני מערכת הביטחון ההכרעה לצאת מבצע צבאי נרחב, דבר שלא נראה רצוי כ"כ במערכת הביטחון. היום בבוקר בכיר בצה"ל התבטא: יש אפשרות להחזיר את שיטת החיסולים ולטפל בהנהגת חמאס.

    נראה שגם פניו של חמאס לא ללחימה, הג'יאד האסלאמי הוא הבריון העונתי שמעוניין בחוסר אחריות להגיעה ללחימה, יש לזכור כי הפטרון של הג'יאהד היא איראן, היא הגורם הנסתר שלוחץ על הג'יאהד לדרדר את המצב בגלל המצוקה שלה בסוריה, איראן תהיה מעוניינת בשימת הפוקוס על עזה ולא על סוריה.



    0 תגובות